Eu, voi si cafeaua

Imbratisez cafeaua in fiecare dimineata. Fie acasa, inainte sa plec la serviciu sau in zilele de weekend cand stau cu ai mei parinti de vorba, fie la serviciu cand citesc noutatile pe net. Imi place cafeaua proaspat macinata dar si cea facuta de mama acasa, la ibric.                                                               Image Primul contact cu cafeaua a fost undeva pe la 14 ani cand din curiozitate am sorbit o gura din cana bunicii mele fara sa stie. Credeam ca e ceva interzis. Apoi am inceput sa beau cappuccino la plic. Acum nu-mi place deloc, pe vremea aia era preferatul meu. Usor, usor am ajuns la cafea instant(3in1) ca mai apoi sa descopar si sa-mi permit sa beau cafea macinata. Cafea proaspat facuta. Imi aduc aminte cu drag de diminetile in care mama imi punea o cana de cafea in camera iar eu ma trezeam pentru ca mirosea extraordinar de bine, la fel ca in reclame. Nu stiu daca ati incercat, dar pe bune, chiar va trezeste. Cu timpul am ajuns sa beau 2,3 cani pe zi. Ce-i drept, la mine cafeaua e foarte slaba pentru ca ori ii pun zahar mult ori pun lapte cald

Image

Exista o sumedenie de retete de cafea, de regula fiecare tara, cultura isi are retetele ei. Cu siguranta ati auzit de Cappuccino vienez, cafea americana, moccacino, cafea turceasca etc. Citeam undeva despre Espresso cum ca majoritatea dintre noi cunoastem ca fiind cea mai tare cafea. Din contra, cica Ca să faci un espresso îți ia 30 de secunde, și cum cofeina de dizolvă în funcție de timpul de contact între cafea și apă, concentrația ei va fi mai mică (max 34 mg) și, daaaa!, băutura va fi mai slabă. Ne-ar putea înșela aroma mai intensă să credem că-i mai tare, dar nu-i nicio legătură, pur și simplu atunci se produce o extracție instantanee a uleiurilor esențiale din cafea. Cât despre cafeaua lungă, adică cea în care se lasă să curgă mai multă apă la espressor, cea făcută la filtru ori la ibric, timpul de fierbere fiind mai îndelungat, concentrația de cofeină poate ajunge și de 5 ori mai mare…” (Catchy.ro) 

Image

Eu imi prefer cafeaua cu lapte, zahar brun si frisca daca este posibil. Beau cafea dimineata cand citesc presa, beau cafea dupa masa de pranz cand ies in pauza, beau dupa amiaza daca ies cu fetele la o barfa, beau cafea acum cand scriu va scriu aceasta postare. Seara prefer ceai de fructe, tei cu putin lapte cald. Va recomand pentru un somn bun si liniste.

ImageImageImageImageImage

Voua cum va place cafeaua?

2 thoughts on “Eu, voi si cafeaua

  1. alexandra spune:

    eu beau freddo espresso adica o doza de espresso (tassimo sau nespesso) se amesteca cu zahar dupa gust se pune gheata si se amesteca la blender.mie imi place si cu lapte.
    mai am alta alta reteta de freddo cappucino.

    • marinaoana spune:

      Buna Alexandra, multumesc pentru feedback. Uite tocmai beau cafeaua. Cum e tassimo? Urmeaza sa ma mut cu logodnicul in casa noua si ne gandim la aparat de cafea.. ne gandeam si la Tassimo/Dolce Gusto insa nu avem pe nimeni sa ne spuna daca se merita dau nu.

      Mersi si o zi perfecta:)

Lasă un răspuns

