Oameni care te inspira

Nu m-as fi gandit ca in timpul participarii la un targ expozitional tehnic as putea intalni pe cineva care sa ma inspire atat de mult, cineva care sa ma scoata din starea de confort propriu in care ma aflam de ceva vreme. A doua zi am plecat spre incaperea unde sa afla targul Mesterilor Populari, targ ce se desfasura in paralel cu TIB, Targul Tehnic International Bucuresti. Ochii mei straluceau la ceea ce vedeau, oameni care lucrau diverse obiecte, fie ca pictau piatra, sculptau lemn, sticla, fie ca aveau standuri cu lumanari parfumate si sapunuri de casa in forma de prajituri, fie ca erau genti din reviste sau icoane pictate manual. Era impresionant sa vezi ce poate face mana omului, fara masinarii, fara tehnica care se afla in incaperile alaturate. Mi-am cumparat lumanarii parfumate, si am continuat sa merg spre celelalte holuri. De departe am zarit o batranica imbracata in port traditional romanesc, statea si privea in gol peste standul bine aranjat. Am ajuns in dreptul standului si am privit catre ceea ce avea de prezentat. Batrana, in jur de 70 de ani croia port traditional romanesc pentru papusi si nu numai, avea pe stand cateva carti semnate de ea si alti autori. Am rasfoit o carte, am inteles din ceea ce am zarit ca erau amintirile femeii pe care o aveam in fata. O femeie cu fata ridata dar cu un zambet larg pe fata. Ochii ei spuneau povesti. Nu am apucat sa vorbesc cu ea, m-am gandit ca revin ziua urmatoare sa cumpar si cartea.

DSCF9439

Ziua urmatoare am revenit la standul cu papusi unde cartea se vanduse iar eu cu parere de rau am ramas uitandu-ma la ce altceva as putea sa cumpar sa rasplatesc munca femeii din fata mea.  „Ce faci ingeras?” M-a intrebat femeia. I-am spus de ce am venit si si-a cerut scuze ca nu a putut aduce mai multe carti dar nu s-a gandit ca se vor vinde toate. Am intrebat-o ce face, cum e la targ, de unde e. Mi-a spus ca vine din Cluj, ca nu-i e greu sa faca drumul Bucuresti-Cluj, ea merge prin Europa, Asia cu Mesterii Populari. A inceput sa-mi povesteasca ca s-a apucat de mult de brodat si cusut costume populare si ca ii e foarte drag. As fi stat toata ziua sa o ascult. O vedeam cu cat drag povesteste si isi deschide sufletul unei straine. As fi vrut sa o pup, sa o imbratisez, in schimb i-am multumit ca exista si ca face lucruri minunate pentru tara noastra, ca ne reprezinta traditia peste hotare.  As fi vrut sa o fotografiez insa nu am reusit din cauza bateriei moarte de la telefon. Targul s-a terminat. Daca ar fi continuat as fi mers la ea in fiecare zi sa ii ascult povestile. Pe batranica o cheama Veturia Suciu sau Veturia din Cojocna. Un simplu search pe google ti-o scoate in fata pe femeia poveste, femeia care povesteste cu ochii.

tesatoare-1

Ajunsa acasa am dat un search pe google sa vad daca pot face rost de carte. As vrea cu drag sa-i aflu momente din viata. Cred ca e foarte interesanta. Cred ca ridurile de pe fata curata sunt urme lasate de suparari sau bucurii, ochii mari si caprui stralucesc de ceea ce au vazut de-a lungul anilor.

Daca te gandesti, zi de zi trec pe langa noi oameni care au ceva de spus, care te inspira intr-un anumit mod, care atunci cand te privesc iti fac inima sa bata mai tare si dupa ce dai mana cu ei si ii asculti cateva minute realizezi cat de frumoasa poate fi viata si ca problemele tale sunt mici in comparatie cu ceea ce au trait ei. Putem invata ca fiecare din noi, eu, tu, putem fi eroii propriei vieti. E frumos sa inspiri pe alti fara sa vrei. Sa inspiri prin simplitatea de a fi si prin dorinta de a vrea mai mult.

DSCF9441

Pozele nu sunt ale mele, le-am cules de pe google.

Lasă un răspuns

